23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danske børnebrands på vej ud i verden

Dansk Mode & Tekstil fortæller, at der er stor interesse for dansk børnetøj for tiden.

Den første modeuge for børn ved navn Global Kid's Fashion Week åbner i Londen, og selvom danske brands ikke er repræsenteret ved den engelske modeuge, er mange godt på vej ud i verden. Det skriver Børsen.

As Øland, kreativ chef for brancheorganisationen Dansk Mode & Tekstil fortæller, at der er stor interesse for dansk børnetøj for tiden. Især New General, som viste sin vinterkollektion 2013 i Bella Center i februar, har fanget udlandets øje.

Grundlægger Majbrit Weidemann siger, at de har samme tilgang som til voksentøj og sørger for at give tøjet en vis kant. Noa Noa Miniature har også fået god PR, og ifølge Lise Nørskov, international salgschef, er det vigtigt, at tøjet ikke sender de forkerte signaler.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web04